Pepi Play: geriausia, ką vaikas gali veikti su išmaniuoju

4 komentarai
Sukurta Lietuvoje

Kai Ū pradėjo domėtis, ką spaudau telefone, aš pradėjau ieškoti – ką įdomaus ir vertingo galiu jai parodyti. Tuomet aukso žuvimi tapo Pepi Play – edukacinių programėlių mažiesiesiems serija. O jų kūrėjai – su lietuviškomis pavardėmis: tai – Indrė Selenytė ir Adas Griškevičius. Prieš kelerius metus idėją pavertę verslu, šiuo metu jie yra vieni mėgstamiausių pasaulyje.

Pepi Play kolekcijoje – penkios programėlės (ir jų nemokamos, bet nepilnos versijos): Pepi Bath – žaismingas higienos pradžiamokslis, Pepi Tree – miško pasaka, supažindinanti su gyvūnais, Pepi Doctor – atskleidžianti negalavimų gydymo eigą, Pepi Ride – trasa, kurią gali įveikti savos puošybos automobiliu ir naujausia Pepi Bath 2, kurioje – ne tik vonios, bet ir drabužinės reikalai.

1-IMG_4113 3-IMG_4103

Pakalbinau Indrę, nes buvo smalsu, kaip Pepi Play komandai sekasi dabar:

Kaip manai, koks technologijų ir vaikų santykis yra sveikiausias?
Manau, kad visur labai svarbu saikas. Sveikiausia, kai šalia sveiko vaiko yra sveiki tėvai. Kai mažyliai nepaliekami vieni prie kompiuterių, juos prižiūri tėvai ar globėjai. Tokiu būdu vaiko „draugystės” su technologijomis laikas yra ribojamas, nepereinama nuo vienų žaidimų prie kitų.

Ar gerai supratau, iliustracijas programėlėms kūrei pati? Ar lengvai radai galutinę stilistiką ir kokiomis gairėmis vadovavaisi jos ieškodama?
Aš iliustravau tris programėles – Pepi Bath, Pepi Bath 2 ir Pepi Doctor. Kitų programėlių iliustracijas kūrė draugė Lina Sasnauskaitė. Nuolat būdavo pagalbininkų, piešiančių fonus, objektus, aš tuomet prižiūrėjau procesą kaip meno vadovė. Stilistiškai visada siekiu kurti tokį pasaulį, kuris būtų šviesus, džiaugsmingas, gerai atpažįstamas vaikams. Tai sutampa su pagrindinėmis mūsų, Pepi Play, vertybėmis.

Pirmosios jūsų programėlės – edukuojančios, padedančios įveikti baimes per žaidimą, mokančios kasdienės higienos ritualų. Priešpaskutinės Pepi Ride turinys – kitoks, turintis kūrybiškumo lavinimo dalį, tačiau akcentas yra – žaidybinis. Kaip sumanėte pakeisti „žanrą“ ir kokio tipo programėlių galima laukti ateityje?
Mes daug laiko skiriame eksperimentavimui ir idėjoms. Darbe daug žaidžiame. Stebime aplinką, vaikus, ką jie žaidžia, kas jiems patinka ir kodėl. Analizuojame, ginčijamės, diskutuojame. Kiekvieną idėją stengiamės pasverti iš visų pusių, esame atviri naujiems sprendimams ir iššūkiams. Tokioje naujo įkvėpimo bangoje ir gimė Pepi Ride. Kuriant šį žaidimą pastebėjome, kad žaisti su mašinėlėmis patinka ir mergaitėms, tik jos labiau mėgsta kurti, o berniukai – veiksmą. Tačiau ir kūryba, ypač automobilių srityje, berniukams artima iš prigimties. Taip šis vaikų pasaulio stebėjimas pagimdė mintį, kad net rungtyniavimas, jei jis pozityvus, vaikams suteikia daug edukacinių pagrindų, pvz. kad norint kažką gauti, reikia pasistengti ir įveikti kliūtis.

O ateityje galite tikėtis daug gražių kūrinių. Galbūt auditorijos amžiaus grupės kilstelėjimo iki mokyklinio amžiaus vaikų. Temų prasme yra be galo daug galimybių, tačiau mes išliekame ištikimi savo pradinei misijai, kad mūsų žaidimai turi tikti, patikti bei būti suprantami bet kuriam pasaulio vaikui. Ugdyti juos per gėrį ir grožį.

Kokie jūsų programėlių atsisiuntimo rekordai, kurie labiausiai džiugina?
Daugiausiai atsisiuntimų – Pepi Bath Light (tai nemokama, tačiau limituota versija – Ū ilgoji pastaba) ir mokamos versijos – virš 4 mln.

Ar galėtum truputį papasakoti apie artimiausią projektą, kuris galbūt dar tik galvoje, ar jau juodraščiuose, o gal programuojamas?
Artimiausiu metu žadame jaukiai nustebinti. O kas tai bus, tegul lieka paslaptis. Šiuo metu žaidimas yra kuriamas, programuojamas ir iliustruojamas. Dirba puiki komanda, tad tikrai vaikai bus nudžiuginti.

Pabaigiai, noriu pasidalinti programėlės vizija: kaip būtų puiku, jei žaisdamas galėtum pasirinkti profesiją (restorano šefo, ugniagesio, pardavėjo, siuvėjo ar architekto) ir sužaisti jo darbo dieną! Ar daug pasiūlymų sulaukiate ir į kokį stalčių juos dedate?
Dėkoju už puikią idėją. Pasiūlymų tikrai sulaukiame. Dažnai jie ir būna tai, ką mes darome. Visi pasiūlymai kyla iš tam tikros srities aktualumo. Jei tėvams aktuali vaidmenų, profesijų tema, jie ir siūlo. Tuomet mes svarstome, kaip ši aktualija gali pavirsti žaidimu, kuo žaidimas skirsis nuo kitų, jau esamų pasaulyje, kaip jis ugdys, kas jame bus ypatingo ir naujo.

4 Comments

  1. Pingback: Didysis gerųjų programėlių sąrašas | Ū ilgoji

Komentuoti: Diana Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *